andiizzz.blogg.se

Jag är en tjej på 21 och tänker skriva om allt :) så hoppas ni kommer gilla det jag skriver och fortsätter läsa :)

världens sötaste hund!

Publicerad 2014-01-06 14:48:51 i Allmänt,

Godmorgon!
Vaknade för en stund sen och lagade pyttipanna :) I lördags var jag och såg världens sötaste hundvalp, den var sååå sööt! Ska väl int göra så mycket idag, bara slappa :) Ha det bra pusshej!
 
Recept på pyttipanna:
 
  (Portionsvikt: 382 gram)
 

Ingredienser

 Oxinnanlår600,0gram 

Potatis8,0styck 

Gul lök1,0styck 

Smör el. margarin3,0msk 

Salt & peppar 

 Tillbehör:

Ägg4,0styck 

Ättiksgurka100,0gram 

Rödbetor (inlagda) 

Persilja till garnering 

 

 

Tillagning (35 min )

  1. Skala och skär potatisarna i små tärningar. Pytten kan tillredas med råstekt potatis eller med kokt potatis (rester).

  2. Hetta upp matfett i panna på hög värme. Stek potatistärningarna knaprigt gyllen­bruna. Salta, peppra. Lägg åt sidan.

  3. Skala och finhacka lök under tiden. Skär köttet i småbitar.

  4. Sänk värmen i pannan och fräs löken mjuk i några minuter. Höj temperaturen och tillsätt köttet, som steks hastigt ett par minuter. Salta och peppra.

  5. Stek ägg i panna på medelvärme. 

  6. Servera pytt i pannan med ägg, inlagd gurka och inlagda rödbetsskivor. Garnera gärna med persilja.
 

Kockens kommentar

 I praktiken kan man ta vilket kött som helst från oxe, kalv, lamm, fläsk, korv, vilt eller fågel. Ju bättre styckdel, desto godare. Även andra rotsaker än potatis passar. Pytt i panna är ett utmärkt sätt att ta hand om rester av kött och kokt potatis.
 
 
 
Emiko<3
 
 
 
Fina valpen trodde mitt finger var en spena :) <3
 
 
Ser ut som en liten nallebjörn :) <3
 
 
Hungrig liten prins<3<3
 
 
Mojsi<3<3
 
 
Mamma Ginko med sitt fina mirakel<3
 
 
Så smått av allt :) <3
 
 
Mamma, sluuta! ;) <3
 
 
Jag vill inte bli tvättad :) <3
 
 
Jaja, okej då :) <3
 
 
Alva :) <3
 
 
Ebba chillar ;) <3
 
 
Lilla Tara <3
 
 
Mysiga Amadeus <3
 
 
Mamma Ginko<3
 
 
Lillprinsen <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andeléne

Jag är en tjej på 21 år. Älskar att lära mig nya saker och intresserar mig för det mesta :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela